Na Slovensku máme v podstate 2 principiálne samostatné riešenia:
Virtuálnu registračnú pokladňu(VRP) a eKASA riešená s chráneným dátovým úložiskom(CHDÚ). Základný rozdieľ medzi VRP a eKASA+CHDÚ je potreba VRP mať stále funkčný internet, pričom riešenie eKASA+CHDÚ umožňuje vystaviť doklady aj pri výpadku internetu a po jeho obnovení doklady odoslať naraz (do 48 hodín).
Takže z toho plynie prvé rozhodnutie: potrebujeme nepretržite vystavovať doklady, musíme zvoliť niektoré riešenie eKASA+CHDÚ. VRP riešenie je tak isto riešenie, ktoré neumožňuje sieťové zdielané riešenie napr. s mobilným čašníkom, pripájanie ďalších tlačiarní (napr. bon do kuchyne), pripájanie váhy, on-line zásoby (sklady),atď. Rovnako tu môžu byť určité komplikácie s rýchlosťou internetového pripojenia.
Riešenia, ktoré ponúkame na portáli elKASA podporujú ako VRP, tak eKASA + CHDÚ. Je zrejmé, že VRP asi bude pre väčšinu podnikateľov najlacnejším riešením. Nutné dodať ešte nasledujúcu úvahu. Pokiaľ začne podnikateľ s VRP riešením, musí mať k dispozícii PC, tablet alebo mobilný telefón s operačným systémom Windows, Android a tlačiareň. Tým si zároveň otvára možnosť k ľahkému prechodu na riešenie eKASA+CHDÚ so všetkými výhodami, ktoré toto riešenie prináša, teda možnosť užívateľského prispôsobenia.
Tím elKASA